13 januari 2018

Premiär för mig i Gummiapans designteam!

Hejsan!
Nu är det så dags för mitt första blogginlägg som en i Gummiapans designteam, tycker detta ska bli så roligt och spännande.  Martina heter då jag, och jag älskar att göra kort och album. Jag är väldigt nyfiken av mig och gillar att pröva på nya olika saker och tekniker.

Hello!
Now it is time for my first blogpost as one in Gummiapans designteam, think this is going to be so much fun and exciting. Martina is my name, and I love to do cards and albums. I´m very curious and I like to try new things and techniques. 

Korten jag gjort denna gång är av blandad kompott. På de flesta korten har jag färglagt med färgpennor, och till en del kort har jag klippt ut de uppstämplade motiven och klistrat fast med hjälp av 3D-kuddar. På insidan har jag stämplat motiv eller text för att det  inte ska se så tomt ut.  Papper jag använt mig av är Gummiapans Kvistpapper och vita papper.

The cards I made this time is a mixed variety. On most of the cards I have colored with colorpencils, and for some cards I cut out several of the stamped image and glued it on with foamtape. On the inside of the cards I have stamped the motiv or text just so it won´t look så empty. Paper I´ve used is Gummiapans Kvistpapper and their white paper.

Här är ett godiskort där jag använt mig av: Here is a candy-card and  I´ve used:
16050114 I would give up chocolate, but I´m no quitter.
14091106 Karamell
16090316 Stor karamell

    


Här är ett kaktuskort, och då har jag använt mig av: Here is a cactus-card and I´ve used:
16090320 Kaktusar på rad
16090304 I´M STUCK ON YOU!

     



Här är ett påster-kort, där jag använt mig av: Here is a patch-card and  I´ve used:
13110205 Plåster
10080706 En kram skulle sitta fint!

    


Här är ett får-kort, där jag använt mig av: Here is a sheep-card and  I´ve used:
17050109 Litet får
17090110 HÄR FÅR DU EN kram
Många små googly-eyes.

    


Här är ett brevkort, där jag använt mig av: Here is a letter-card and  I´ve used:
16020122 Kuvert
11030102 Du gör mig glad

     


Här är ett grattis-kort, där jag använt mig av: Here is a congratulations-card and  I´ve used:
16020204 Liten dubbel blomma
D160423 Grattis



Jag har embossat blomman flera gånger med vitt embossingpulver och sedan färglagt med Distressfärgerna Mustard Seed och Spiced Marmalade.

I have embossed the flower several times with white embossingpowder, and then colored them with the Distresscolors Mustard Seed and Spiced Marmalade.


Det var allt för mig denna gången.
Ha det toppen tills vi ses igen.

That`s all for me for now.
Have it great until  we meet again.

DT/Martina

3 kommentarer:

  1. Lovely cards, just love how you made the inside of them! And of course the outside as well!

    SvaraRadera